İran-Kenya Ortak İşbirliği’nin yedinci zirvesi, Kenya’nın başkenti Nairobi’de gerçekleştirildi. Üst düzey hükümet yetkilileri ve başarılı özel sektör üreticilerinin katılımıyla düzenlenen bu zirvede, Kimiyay Sabz Rafsanjan Holding, amonyum sülfat kimyevi gübre üretim fabrikası öncülüğünde ve ülkenin gübre üreticilerinin temsilcisi olarak hazır bulundu.

Kenya Başbakanı ve Dışişleri Bakanı da bu zirveye katılarak iki ülke arasındaki ortak ekonomik işbirliklerini vurguladılar.

İran Tarım Bakanı da bu zirvede hazır bulunarak şunları belirtti: “Varılan anlaşmaların hayata geçirilmesi, tarım sektörü aktörleri ve tüccarların sorumluluğundadır. İki ülkenin ticaret odaları, bu anlaşmaların ilerletilmesi ve gerçekleştirilmesinde etkili bir role sahip olacaktır.”

İran Tarım Bakanı sözlerine şöyle devam etti: “Birincisi, Kenya’nın Doğu Afrika’daki stratejik konumu ve bu ülkenin bol doğal kaynakları, iki ülke arasında faydalı ticari ilişkilerin oluşmasına yardımcı olmaktadır. Diğer yandan, İran’ın Batı Asya, Orta Asya ve Kafkasya’daki konumu, Kenya’nın bu bölgelerle ticari ilişkilerini genişletmesi için uygun bir fırsat sunmaktadır. Bu nedenle, iki ülkenin tüccarları, ticareti geliştirmek ve ekonomik işbirliklerini artırmak için ülkelerinin kapasitelerinden azami ölçüde faydalanmalıdır.”

Tarım Bakanı ayrıca şunları söyledi: “Kenyalı yetkililer, İran ile ticareti geliştirmeye yönelik büyük bir ilgi göstermişlerdir. İran’da da Afrika ile ekonomik işbirliklerinin geliştirilmesi, her zaman İslam Devrimi Lideri’nin, Cumhurbaşkanı’nın ve ülkenin diğer yetkililerinin vurguladığı bir konu olmuştur.”

Tarım Bakanı şöyle devam ett: “Ulaştırma, sanayi, bilgi tabanlı teknolojiler ve tarım alanlarında iki ülke arasında pek çok işbirliği fırsatı bulunmaktadır.”

Son olarak, İran ile Kenya arasında amonyum sülfat gübresi ihracatı alanında da değerli ihracat ilişkilerinin kurulmasını ve bu alandaki tüm üreticilerin bu hizmetin gerçekleştirilmesinde pay sahibi olmasını umuyoruz.

عباس دادخواه

مدیر عامل

مدیر روابط عمومی